Jak za pomocą lego star wars prowadzić lekcje w szkole?

Uniwersum Gwiezdnych Wojen od lat jednoczy fanów na całym świecie. Tą uniwersalną prawdę można wykorzystać w szkole, w świetlicy, na zajęciach kreatywnych lub wychowawczych. Dając klasie zadanie w postaci wspólnego projektu ułożenia lego star wars, nauczyciel udowadnia dzieciom, że każde z nich przyczynia się do stworzenia wspólnego dzieła.

Jak dobrać klocki lego na zajęcia

Kolekcje klocków lego z serii star wars to zestawy o różnym stopniu złożoności oraz ilości elementów. Wybierając jeden z nich, nauczyciel musi uwzględnić:

– ilość dzieci uwzględnionych w projekcie,

– czas na jego realizację,

– wiek grupy oraz ich możliwości manualne.

Jak prowadzić zajęcia z lego star wars

Grupę należy podzielić na 2-3 osoby, przydzielając każdemu zespołowi jedną część układanki do wykonania, zgodnie z instrukcją. Można przy tym zróżnicować stopień trudności: dzieciom, które nie radzą sobie z układaniem zlecić łatwiejsze fragmenty, podczas gdy uczniowie bardziej zaawansowani zajmą się złożonymi mechanizmami. Na koniec przedstawiciele każdej z grup połączą swoje części z całością, by przekonać się, że każdy ma wpływ na wynik końcowy.

W przypadku, gdy zestaw nie pozwala na podzielenie na mniejsze fragmenty, nauczyciel angażuje kolejno dzieci do układania klocków, z pozostałą grupą prowadząc dyskusje dotyczące naukowych aspektów sagi.

Wartości edukacyjne projektu

Wybór klocków lego star wars nie jest przypadkowy. Uniwersum to jest bardzo dobrze znane dzieciom, nie tylko z filmów i seriali, ale również gier i bajek, a także licznych gadżetów. Dlatego, składając maszynę kroczącą lub imperialnego niszczyciela, dzieci podejdą do zagadnienia z entuzjazmem i chęcią poznania, co dodatkowo uatrakcyjni zajęcia.

Wspólne układanie klocków Lego star wars (www.taniaksiazka.pl) integruje grupę i udowadnia jej, że każdy jej członek ma wpływ na to, co się dzieje w klasie. Dodatkowo wzbudza zainteresowanie przedmiotami technicznymi, takimi jak mechanika, fizyka lub matematyka, a dodatkowo również i geografia, ponieważ nauczyciel prowadzący zajęcia może odnieść się do „kosmicznych” wartości sagi, omawiając przy tym astronomię.